Systemy lojalnościowe możemy podzielić ze względu na grupę docelową:
W przypadku organizowania narzędzia promocji jakim jest sprzedaż premiowana trzeba przeanalizować adresatów promocji. Sposób naliczania podatku wygląda inaczej w przypadku, gdy sprzedaż kierowana jest dla odbiorcy biznesowego (hurtownia, punkt sprzedaży detalicznej), a inaczej gdy odbiorcą jest osoba fizyczna.
Gdy sprzedaż premiowana kierowana jest dla odbiorcy biznesowego (czyli osoby prawne lub osoby prowadzące działalność gospodarczą). Wartość nagród stanowi przychód z prowadzonej działalności gospodarczej i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.
Bardzo rzadko system lojalnościowy B2B kierowany jest z Firmy A do Firmy B - jest skuteczniejszy od B2C w przypadku gdy, Firma A kieruje system do pracownika Firmy B.
DLACZEGO ?
ZADZWOŃ !!! A DOWIESZ SIĘ WIECEJ ROZMOWA DO NICZEGO NIE ZOBOWIĄZUJE !!!
W przypadku kierowaniu systemu do klienta(zakupu dokonuje osoba fizyczna oraz jej zakup nie jest związany z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą). Przykład ilustruje Rysunek 2. Jeśli jednorazowa wartość nagrody jest mniejsza niż 760 zł dochód w postaci nagrody jest zwolniony od podatku. Jednakże gdy jednorazowa wartość przekracza 760 zł. organizator ma obowiązek pobrania 10% podatku dochodowego od osób fizycznych od wartości wydanych nagród oraz przygotować deklarację PIT 8-AR. Koszty związane z zakupem nagród w całości stanowią dla organizatora koszt uzyskania przychodu.