Home Dodaj do ulubionych Napisz do Nas  
Strona GłównaAktualnościTwoja strona internetowaReklama w interencieNasza OfertaNasze RealizacjeWykonane ProjektyKontakt z Nami

System lojalnościowy - doradztwo

Program lojalnościowy z ang. loyalty program to długotrwałe działanie marketingowe służące budowaniu oraz utrzymywaniu relacji z kluczowymi klientami firmy. System swoim działaniem nakłania konsumenta do ponownego zakupu przez obietnicę nagrody w zamian za określone zachowania. W przypadku istniejących już lojalnych klientów programy skierowane są po to, aby ich jeszcze bardziej dowartościować oraz związać z firmą. Rozbudowany system umożliwia prowadzenie nowoczesnego marketingu opartego o bazę wiedzy o klientach oraz monitorowanie reakcji z poszczególnymi grupami klientów.

Skontaktujcie się z Nami
Rozwiejemy wszelkie wątpliwości

Prowadzimy doradztwo odnośnie projektowania, budowania i wdrażania sytemów lojalnościowych

Z programami lojalnościowymi mamy do czynienia na co dzień. Każdy z nas jest członkiem jakiegoś programu. Najlepszymi przykładami tego typu programów są: VITAY (wprowadzony przez PKN ORLEN SA), Smart (wprowadzony przez SHELL), Premium CLUB (organizowany wspólnie przez sieć stacji Statoil, restauracje Pizza Hut i KFC, sieć salonów EMPiK, EMPiK Foto oraz Bank BPH). Są to typowe systemy lojalnościowe oparte na korzyściach. Wyróżniamy również systemy oparte na emocjach, oraz łączone na korzyściach i emocjach. Dobrym przykładem systemu opartego na emocjach był program „TESCO dla szkół”. Punkty zbierane w tym systemie mają na celu motywowanie wszystkich do uczestnictwa (uczniów oraz ich rodziców). Program wzbudza wiele emocji wśród młodzieży. Także w internecie możemy spotkać się z takimi programami. Przykładów nie trzeba szukać daleko: Allegro – Super Sprzedawca (najbardziej popularny serwis aukcyjny w Polsce), PayBack.

Systemy lojalnościowe możemy podzielić ze względu na grupę docelową:

Rozróżnić możemy trzy głowne rodzaje systemów lojalnościowych:

1. Program lojalnościowy oparty na korzyściach

Program lojalnościowy oparty na korzyściach z ang. POLP (Price-Oriented Loyalty Programs) ma na celu skłonienie klienta do cyklicznego dokonywania zakupu produktów i usług w firmie w zamian za różnego rodzaju nagrody, kupony, rabaty oraz wiele innych. Jest to jeden z najczęściej wykorzystywanych systemów w Polsce. Powodem tak częstego wykorzystywania  systemu jest dosyć prosta zasada zorganizowania systemu oraz dosyć wysoka skuteczność.

Rodzaje programy lojalnościowych opartych na korzyściach:

2. Program lojalnościowy oparty na emocjach.

Program lojalnościowy oparty na emocjach PRMLY (z ang. Person Relationship Maintenance Programs) ma na celu stworzenie więzi emocjonalnych z klientem. Programy tego typu to programy długotrwałe, wymagające dużych nakładów finansowych, wysoko wyspecjalizowanej obsługi – biegle operujące technikami sprzedaży oraz dużo czasu.

Rodzaje programy lojalnościowych opartych na emocjach:
• Spotkania z klientem -Program polega na regularnych spotkaniach z klientem. Częste spotkania mają na celu stworzenie więzi emocjonalnych polegających na: wyróżnieniu klienta oraz wskazania jak bardzo ważna jest dla nas współpraca z nim. Stosują je firmy komputerowe.
• Kluby - Głównym celem tego typu programów jest integracja klientów z firmą  oraz kształtowanie opinii na temat atrybutów firmy. Specjalistyczne kluby skierowane do konkretnych zawodów.
• Doradcze kluby klientów - To narzędzie pozwalające pogłębiać lojalności klienta. Podczas spotkań klienci wymieniają się doświadczeniami oraz opiniami z firmą, oraz zapoznają się z nową ofertą. Komunikacja jest dwustronna. Klienci doradzają firmie co powinna ona ulepszyć w swoich produktach. Natomiast przedstawiciele firmy służą pomocą techniczną na temat aktualnych produktów. Producenci najczęściej wykorzystują ten rodzaj w stosunku do instalatorów.
• Szkolenia dla pracowników klienta – Program skierowany jest do pracowników firmy klienta. Polega na podnoszeniu kwalifikacji pracowników klienta w zakresie znajomości technicznych cech produktów oraz sprzedaży produktów przedsiębiorstwa. Pomaga w kształtowaniu wizerunku oraz marki danej firmy. Są stosowane przez firmy produkcyjne.
• Czasopisma, poradniki - To technika mająca na celu: budowanie zaufania, pomaganiu klientowi w życiu codziennym oraz budowie marki producentowi danych produktów. Ten rodzaj wybierają firmy budowlane, firmy produkcyjne.
• Konkurs z nagrodami - Atrakcyjne nagrody powodują wzrost zaangażowania klienta. Klient chcąc wygrać nagrodę musi: zapoznać się z ofertą firmy, zapoznać się z cechami produktu aby odpowiedzieć na pytanie. Często stosowane podczas szkoleń, oraz na spotkaniach zapoznawczych z nową ofertą.

3. Programy lojalnościowe oparte na korzyściach i emocjach.

Program lojalnościowy oparty na emocjach i korzyściach PAPR (z ang. Price And Person Relationship) ma na celu skłanianie klienta do cyklicznego dokonywania kolejnych zakupów w zamian za nagrody oraz stworzenie więzi emocjonalnych. Podstawowy system to konkursy powiązane ze zbieraniem punktów i wymienianiem ich na nagrody.

Skontaktujcie się z Nami
Rozwiejemy wszelkie wątpliwości

Prowadzimy doradztwo odnośnie projektowania, budowania, wdrażania sytemów lojalnościowych

Copyright (c) 2009-2010 NASZNET.PL All rights reserved.
Profesjonalne strony internetowe: 513 060 454