Strona internetowa - zastosowania i możliwości
Strona internetowa (strona WWW) - dokument utworzony w którejś z odmian języka SGML (HTML, XML), pobierany z dysku lokalnego serwera internetowego i interpretowany po stronie użytkownika za pomocą przeglądarki. Cechą charakterystyczną stron WWW jest hipertekstowość i często multimedialność. Część stron internetowych może zawierać w sobie elementy prezentacji stworzonych za pomocą dodatkowych technologii (np. Flash), część tworzona jest dynamicznie w momencie wysłania przez przeglądarkę zapytania do serwera.
Dlaczego powinniśmy mieć własną stronę internetowa ?
-
Internet to medium z którego korzysta 17 milionów Polaków, a liczba systematycznie wzrasta.
-
Ponad połowa internautów w Polsce to ludzie pomiędzy 25 a 60 rokiem życia. (dokładnie 11 mln)
-
Coraz częściej szukamy towarów i usług w sieci.
-
Powoli zaczyna potwierdzać się przysłowie:
"Jak nie ma czegoś w internecie to znak, że ta rzecz nie istnieje"
-
Polacy w internecie wydali 9 600 milionów złotych.
-
Internet jest policzalny tzn. Możemy dokładnie określić ilość osób które: odwiedziły naszą stronę, przeglądnęli naszą ofertę, skąd do nas trafili (czy wpisali adres bezpośrednio czy też poprzez wyszukiwarkę, katalog stron). Takiej możliwości nie dają nam inne media !!!
Możliwe zastosowania strony interentowej:
-
przedstawienie oferty naszej firmy (produktów i usług)
-
budowanie świadomości marki lub produktu.
-
dostarczanie informacji o produktach bądź usługach.
-
budowanie wizerunku firmy.
-
przedstawienie informacji trudnych do wytłumaczenia przez telefon
-
utrzymywanie relacji z klientami i potencjalnymi klientami.
-
tworzenie listy potencjalnych klientów.
-
serwis dla klientów.
-
zbieranie informacji o potrzebach (rozwój produktów lub usług).
-
testowanie reakcji klientów na oferty specjalne.
-
znajdowanie partnerów, dealerów i dostawców.
-
rekrutacja.
-
komunikacja z klientami.
-
automatyzacja komunikacji.
-
uproszczenie dystrybucji.
-
zbieranie zamówień